you begin to wonder why you came...

Samtidigt som jag vet att det egentligen borde vara jag själv som styr hur jag uppfattar mig själv, så kan jag inte komma ifrån att även andra styr den uppfattningen. Vad folk gör och inte gör, säger och inte säger.
Jag vet också att saker, efter de omständigheter som råder, blir de jag gör dem till och ingen annan.
Den här sommaren trodde jag skulle bli en av de bästa, att den skulle bli vad jag gjorde den till. Men flera andra människors val, och även några av mina, har gjort den här till den sämsta på mycket länge.

Jag är medveten om att det kan se ut som om jag tycker om att spy galla, men nu kommer det.
Jag är lämnad ensam, med en lägenhet som jag inte har råd med och som kommer äta upp 70% av mitt csn. Jag har en mor inte som i grund och botten inte bryr sig om någon annan än sig själv, trots att min pappa har fått en stroke och med allt som det innebär så är det henne det är synd om. Jag har levt på 1000:- på hela sommaren, vilket inneburit att jag inte gjort något annat än att jobba röven av mig och sen varken ha tid, råd eller ork att göra något annat än att sitta hemma.

Samtidigt som jag försöker allt jag kan, jag ställer upp, är snäll och ger mer än vad jag borde för att jag tror att det ska göra allt lite bättre, så får jag ingenting tillbaka från någon. Men jag kanske förväntar mig för mycket.

Ibland vill jag bara bryta ihop och ligga med huvudet i någons knä och gråta för att världen är sådär löjligt orättvis, som bara en person med triviala problem kan tycka, men det finns inget knä.



"Where did I go wrong?"


Kommentarer
Postat av: pelle

Fy satan, det låter som om du har det tufft du. Jag vill säga att det ordnar sig, men vad jag EGENTLIGEN om det? Mitt råd är egentligen bara att var stark och tänk positivt.

Postat av: A

Hittade hit via Pelles Persoliga.

Känner dig inte alls, har aldrig läst din blogg tidigare men inlägget berörde.

Kanske ska du sluta "ställa upp" och "vara snäll", åtminstone för ett tag.

Tänk på dig själv!

Det är mitt råd (som du faktiskt inte bett om ;D).

2009-08-25 @ 12:58:41
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: pelle

Ja, shit - den offentliga makten var ingen höjdare, nej! Så jag ska nog börja kalla den efter det namn du nämnde, hehe.

2009-08-25 @ 14:43:48
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: frida

jag förstår vad du menar!

2009-08-25 @ 22:14:07
URL: http://fws.blogg.se/
Postat av: pelle

Kanske att jag gjorde ett "S"? Vem vet?

Hur är allt med Jessica då? Hur går det med lägenheten och allt?

2009-08-31 @ 11:44:22
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: pelle

Jag har absolut inte den blekaste aning. Har aldrig ens hört talas om "kyrkovalet".

2009-09-01 @ 11:49:27
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback