one night to be confused

Idag var sista förläsningen avklarad och nu är det bara att köra igång med hemtentorna, 2 st till antalet.
Tidigare idag fick vi även reda på var vi skulle göra våra fältstudier till b-uppsatsen. Jag hade hoppats på att vi skulle få komma till en arbetsplats som verkade rolig och intressant. Det visade sig att vi varken fick det vi hoppats på eller ens trott. Vi ska vara på en fritidsgård. En fritidsgård!?! Även om den kursansvarige sa att det kan finnas många kopplingar till socialt arbete på platser som inte bedriver direkt social arbete, så har jag lite svårt att se det. Kanske mest för att jag är missnöjd, men nej, jag har svårt att se det. Flera i klassen fick placeringar som verkade väldigt roligare och jag var svårt att vara annat än avundsjuk. Socialkontor, KRIS och en massa annat som både jag och hon jag skriver med mer än gärna hade varit på.
Btw, jag undrar om det är en tillfällighet att det enda paret som bara var killar (alla andra var bara tjejer eller mixat) fick placering på KRIS (hobbyfeministen i mig åker fram).
Förmodligen kommer vi kunna skriva en bra b-uppsats även om vi är placerade på en fritidsgård. Men jag tänker sura lite till, bara för att jag vill, åtminstonde till imorgon.

Kommentarer
Postat av: pelle

Mne jag håller med dig, det låter aningens sexistiskt. Männen ska hålla till hos de läskiga bad guysen och ni hos småbarnen. Lycka till med hemtentorna i alla fall, hörru!

Postat av: pelle

Hur går det, J?

2009-10-27 @ 21:39:26
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: pelle

Yes, du är "J" nu, lev med det! ;)



nice med tentan där. hur lång tid har ni på er?



jo, kameran rullar fint. köpte en d90 med ett basicobjektiv, 18-55 (du vet nu vilket det är, kan jag tro). det var det jag hade råd med. just nu. ;)

2009-10-28 @ 15:31:22
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback