just easy as A.B.C

Idag har jag haft söndag. Tvättat, städat och handlat. Iblad känns inte lediga dagar som särskilt lediga, men det är synd att klaga, hehe...

På mitt sommarjobb används, för er som inte vet, teckespråk lika mycket som talad svenska. Det finns både döv personal och döva boende. Igår när jag skulle teckna "pollenallergi" så blev det lite fel. Pollen bokstaveran man, eller iaf jag eftersom inte jag känner till något tecken för pollen, och ordet allergi är ett eget tecken. Till saken hör att det var ungefär sju år sen jag läste teckespråk och jag har inte använt det efter det tills nu. Och eftersom det var ett tag sen så blir det lite fel ibland. Jag lyckades iaf byta ut de två L som finns i pollen mot två R. Fråga mig inte varför, för tecken för R och L är inte ens särkilt lika enligt min mening. Jag har numera p-o-rr-en allergi iaf. Bara så ni vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback