loneliness is better when you're not alone

Vad får man egentligen förvänta sig av andra människor? Får man lov att ställa krav på andra eller bara på sig själv? Kan man förvänta sig exakt samma sak av alla?
Man kan nog inte komma ifrån att ha ett visst mått av förväntningar på alla människor. Jag förväntar mig tex att personen bakom mig i matkön inte ska bita mig i örat eller något annant lika dumt.
Med förväntningar kommer dock även besvikelser, besvikelser över att dessa förväntningar jag har inte stämmer eller uppfylls. Men vem är ansvarig för denna besvikelse, är det jag själv som har förväntningen eller är är det personens som inte gör det som jag förväntar av den.
På något sätt förväntar jag mig nog samma saker av andra som jag förväntar mig av mig själv, speciellt de förväntningar jag själv skulle leva upp till. Det kanske är fel att tänka så, jag vet inte.
Om jag inte skulle ha förväntnngar på andra så borde det ju i förlängningen betyda att jag skulle slippa att besvikelser förknippade med dessa besvikelser.
Men frågan är vad jag skulle få, om jag skulle få något alls, utan att ha några förväntningar överhuvudtaget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback